Facebook Pixel

Omdömen till HemMiljö

Relativt bra 2.65/5 (2)
A

Alexander

mer än 3 år sedan

VARNING! Anlita EJ Hemmiljö! De har inget i städbranschen att göra! Väldigt OSERIÖST företag. Utifrån egen erfarenhet, då jag själv jobbat inom städ tidigare, kan jag säga att Hemmiljö saknar helt kunskap om hur en korrekt städning går till, vilka redskap som är nödvändiga, hur lång tid exempelvis en flyttstädning tar och hur man lär upp sina medarbetare att städa och bemöta kunder på rätt sätt. Här nedan följer ett axplock av alla fel som gjordes under den "flyttstädning" som utfördes och som jag var tvungen att flytta in i. 1. Stora tydliga repor i toalett-porslin, p.g.a. bristfälligt städverktyg. Kvarlämnade bruna beläggningar i toaletten. 2. Ej rengjorda ventilationsgaller p.g.a. saknaden av rätt verktyg som kan komma åt. Här gjorde Hemmiljö ett försök att rensa/komma åt med samma verktyg som var nere i toaletten och repade. STOR BRIST på hygien-rutiner. 3. Det torkas och städas endast där det är synligt för ögat. Tittar man under exempelvis handfat, i hörnen i duschen eller andra ställen som kan vara svåra att se så finns stor chans att fläckar av diverse smuts är kvarlämnat. 4. Ej noggrant rengjort i duschen kring infästningar av vattenledningar. Gamla hårstrån satt kvar och även beläggningar från tvål och schampo. 5. El-uttag och lampknappar var ej rengjorda. 6. Ej rengjorda fönsterlister och hörn. Smuts på väldigt många ställen. Vattenfläckar på fönsterglaset. Detta gällde alla fönster. 7. Ej rengjorda element. Väldigt mycket smuts och skräp kvarlämnat. Städpersonalen från Hemmiljö stod som frågetecken när jag frågade om de hade verktyg för att göra rent bakom element. Det verkade som att de aldrig gjort det tidigare. Inte konstigt att det blir felstädat när de varken har rätt verktyg, har fått korrekt upplärning eller får tillräckligt med tid för att utföra ett bra arbete. Personalen visade tydligt hur stressade de var och hur de helst ville slippa anstränga sig för att få de saker åtgärdade. Bedrövligt kundbemötande, något jag lägger helt och hållet på ledningen av Hemmiljö som tydligen lär ut på detta sätt. Vid ett tillfälle får jag frågan om jag själv brukade vara så noggrann när jag jobbade inom städ, varpå jag först tittar chockat på dem för att sedan svara att: självklart var jag alltid noggrann och gjorde rent överallt. Utifall en kund skulle fråga om något kunde jag alltid visa att det var rengjort. Om ingen skulle lägga märke till något eller fråga om något särskilt var det fortfarande korrekt rengjort eftersom det ingår i den tjänst man utför som städfirma och att det är så man beter sig professionellt. 8. Ej rengjord ugn! Under all kritik! Fett och smuts kvarlämnat i luftflödeskanalerna i luckan. Ej rengjort glas. Glasskivan hade inte ens tagits loss och rengjorts! Smuts och inbränt fett vid gångjärn. Inbrända fläckar kvar i hela ugnen. Gummilist för luckan var ej rengjord. Ej rengjort under reglagedelen. Ingen ansträngning gjordes för att göra rent ordentligt som det ska vara. Understryker att personalen inte fått korrekt upplärning och de har inte tillgång till rätt städmaterial, vilket ligger till 100% hos ledningen för Hemmiljö att ta ansvar för! Hemmiljö påstår sig ha en 48h kundnöjdhet efter avslutat städning vilket är en LÖGN! De åtgärdar ingenting och de svarar varken på telefon eller på mail. Precis som med sin städning så sopar de allt under mattan och hoppas på att slippa göra rätt för sig. Summa summarum: ANLITA ALDRIG HEMMILJÖ!

Få kostnadsfri offert från
HemMiljö

Lägg till städfirma

Helt kostnadsfritt

Inget köpkrav